Nan Goldin’s ‘Sisters, Saints, Sibyls’- vjen në The Welsh Chapel, Londër deri më 23 qershor 2024 si pjesë e Gagosian Open.
Në moshën 12-vjeçare, Barbara, motra e madhe e fotografit pioniere Nan Goldin, u shtrua në një qendër psikiatrike. Arsyet e dhëna për institucionalizimin e saj ishin sjellja e saj provokuese seksuale dhe refuzimi për të rruar këmbët, ndër shumë të tjera. Si dëshmitar i abuzimit fizik dhe psikologjik të Barbara-s dhe vetëvrasjes së saj eventuale, Goldin u largua nga shtëpia dhe gjeti ngushëllim mes një grupi shokësh rebelë përpara se t’i dorëzohej një varësie nga opioidet. Tani duke i kushtuar gjithë këtë filmim, prezantimi i saj i fundit me Gagosian, “Motrat, Shenjtorët, Sibyls”, hapet në ish-kapelën e Uellsit të Londrës, në Soho, deri më 23 qershor 2024.
Goldin është një arkiviste e përpiktë dhe “Motrat, Shenjtorët, Sibilat” paraqet një shfaqje fotografish nga jeta e saj të mbivendosura nga rrëfimi stoik. Duke marrë formë përmes një projeksioni tre-kanalësh, të trefishtë të triptikeve bizantine dhe të krishtera, filmi hapet me historinë e martires së hershme të krishterë Shën Barbara, e prerë kokën nga babai i saj për gjetjen e çlirimit përmes spiritualitetit. Historia e shenjtorit ofron një rubrikë të dobishme për interpretimin e pjesës tjetër të pjesës, veçanërisht kur bëhet fjalë për historinë e Barbara Goldin.
“Motrat, Shenjtorët, Sibilat” e Nan Goldin evidenton një lidhje midis abuzimit shpirtëror dhe atij psikiatrik.
I konceptuar fillimisht në 2004 për kapelën e Hôpital de la Salpêtrière në Paris – një ish-azil ku Jean-Martin Charcot kreu eksperimente mbi ‘gratë histerike’ – filmi nxjerr në pah tensionet e idealizmit fetar dhe të kaluarën e vështirë të Kishës. Edhe qendra e rehabilitimit të Goldin, fokusi i seksionit të fundit të filmit, i ngjan në mënyrë të frikshme një kishe. Prejardhja e saj vdekjeprurëse në varësi dhe vetëlëndim nuk e bën një shikim të lehtë, por jo shumë nga filmi.
Krahas karrierës së saj të artit totemik, fushata e papranueshme e Goldin kundër miliarderëve që nxisin epideminë e opioideve në SHBA e ka pozicionuar atë si një nga figurat më të fuqishme të botës së artit. Përkushtimi i saj shtrihet në trajtimin e padrejtësive sociale përmes krizës së SIDA-s dhe të drejtave riprodhuese, duke i dhënë asaj titullin ‘portretiste e shpirtrave’. Këtu, “Motrat, Shenjtorët, Sibilat” i japin feminilitetit një shfajësim të shenjtëruar.
Ndërsa filmi evidenton një lidhje midis abuzimit shpirtëror dhe psikiatrik, Kapelja e Uellsit ofron një mjedis të pasur për dialog kuptimplotë rreth trajtimit historikisht shtypës të fesë ndaj grave dhe seksualitetit të tyre. Është e mençur, pra, të kujtojmë se lavanderi i Magdalenës, ekzorcizmi dhe terapia e konvertimit janë disa nga mënyrat e tjera që Kisha ka shkaktuar dëm të thellë psikologjik nën maskën e udhëheqjes morale dhe shpirtërore. A mund të shkëputet ndonjëherë besimi i vërtetë nga kjo trashëgimi, duket se pyet Goldin, fëmija i prindërve hebrenj të klasës së mesme. Ndërsa nuk ka një përgjigje të lehtë për këtë, ‘Motra, Shenjtorë, Sibila’ sigurisht që bën rastin për të kërkuar një të tillë.
Nan Goldin, ‘Motrat, Shenjtorët, Sibyls’, është në The Welsh Chapel, Gagosian Open, deri më 23 qershor 2024, transmeton TelegramNews.